Wat Neem Je Op In Je Klantenbestand?

De Kern van jouw WaxSalon is jouw Klantenbestand. Jouw Klantenbestand is naast de kwaliteit van de diensten en producten die jij levert het Allerbelangrijkste stukje activa in jouw zaak / bedrijf.

Wat Neem Je Op In je Klantenbestand?
Voor het opbouwen van jouw klantenbestand heb je gegevens van jouw klanten nodig. De vraag is “Wat zijn de beste gegevens om op te nemen in jouw Klantenbestand?”.

Wat je opneemt in je klantenbestand hangt af wat je met de gegevens gaat doen. Voorop gesteld: Je MOET natuurlijk wel iets met de gegevens doen, anders nemen de kansen voor een Succesvolle WaxSalon enorm af.

Basisgegevens
Om mee te beginnen de Basis:

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Eventueel: bedrijfsnaam
  • Adres
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer

In feite ben je er. Je kunt nu je klant van tijd tot tijd brieven (met Promoties, Acties, Kortingen), kaarten, attenties en noem maar op opsturen. Ook kun je je klant bellen, bijvoorbeeld 1x in de 2 maanden om te vragen hoe het ervoor staat, en of zij of hij nog mee wil doen aan een leuke actie.

Uitbreiden Gegevens
Naast de Basisgegevens kun je ook de volgende gegevens verzamelen:

  • E-mailadres
  • Geboortedatum
  • Geslacht

Toelichting:

E-mailadres
Met een E-mailadres heb je een zeer Krachtig en tegelijkertijd Goedkoop instrument in handen om jouw klanten EN potentiële klanten te informeren.

Let op:
Het informeren van (potentiële) klanten en het Verkopen en Marketen via E-mail is een vak op zichzelf genaamd E-mail Marketing. E-mail Marketing is op zijn beurt een onderdeel van de Discipline genaamd Internet Marketing. Om het nog een beetje ingewikkelder te maken: tussen alle Marketing en Verkoop disciplines heen loopt een SuperVaardigheid heen en dat is Copywriting → Volg je het nog? 😉

Geboortedatum
Het opnemen van de geboortedatum van in jouw klantenbestand is ook er waardevol. Het geeft jou minimaal 1 x per jaar een reden om te communiceren met jouw klant. Het sturen van een verjaardagskaartje ligt natuurlijk voor de hand. Niks houdt jou tegen om de jarige een leuke aanbieding te doen OMDAT zij jarig is. Zeg nou zelf, het is altijd leuk om wat extra aandacht te krijgen op jouw verjaardag.

Geslacht
Voor het onderverdelen van jouw klantenbestand en daarop afstemmen van jouw promoties is het weten van het geslacht van jou klant belangrijk. Een aanbieding om de borst en rug te laten harsen zal een man sneller aanspreken dan een vrouw.
Tot Slot
Zoals je hierboven kunt zien kun je zoveel en gegevens verzamelen als je wilt. Uiteindelijk gaat het er om: Wat Doe Jij Ermee?

Vriendelijke groet,

Aswin

PS
Klik Hier om je aan te melden voor de GRATIS Cursus: “Hoe Kom Jij Aan Meer Klanten”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *